.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید مدير کل ارشاد مازندران بر تقويت فرهنگ بومي
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: در راستاي معرفي نام‌آوران و نيز اشاعه سنن و آداب و رسوم استان، تقويت و مهندسي فرهنگ بومي مورد حمايت جدي قرار مي گيرد ...
تاکید مدير کل ارشاد مازندران بر تقويت فرهنگ بومي

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: در راستاي معرفي نام‌آوران و نيز اشاعه سنن و آداب و رسوم استان، تقويت و مهندسي فرهنگ بومي مورد حمايت جدي قرار مي گيرد.

"هادي ابراهيمي" در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي افزود: براي عملي کردن اين منظور، جشنواره هاي مختلف بومي موسيقي، تئاتر و شعر برگزار مي شود.

وي اظهار داشت: مازندران عقبه فکري عميقي دارد که از جمله مي توان به شخصيت هاي بزرگي چون نيمايوشيج، امير پازواري، ‌آيت الله هاشم آملي و جوادي آملي و کوهستاني اشاره کرد که گام‌هاي مهمي در حوزه فرهنگ، هنر و تمدن اين سرزمين برداشته اند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از تشکيل دبيرخانه مفاخر فرهيختگان مازندران خبر داد و بيان داشت: از اساتيد و بزرگان برجسته اي از حوزه تمدني مازندران برخواسته و خدمات شاياني داشته اند، تجليل مي شود.

وي ادامه داد: بين مازندران و کشورهاي حاشيه درياي خزر تبادل فرهنگ مشترکي وجود دارد که در آينده نزديک، اين برنامه ها به صورت جشنواره برگزار مي‌شود.

ابراهيمي در بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به نقش خبرنگاران در اطلاع‌رساني صحيح و تنوير افکار عمومي، تصريح کرد:‌ هر خبرنگاري با هر سليقه سياسي مي تواند در استان فعاليت کند اما بايد از سياست هاي کلي نظام آگاه بوده و نسبت به حفظ آن احساس مسئوليت داشته باشد.

وي با انتقاد از برخي خبرنگاران که با رفتارهاي‌شان نسبت به اين حرفه مقدس حرمت شکني مي کنند، گفت: اين افراد، فضاي جامعه را نيز با انعکاس وارونه و غير واقعي وقايع ملتهب مي کنند.

مسئول فرهنگي استان مازندران، به هنر موسيقي و سينما در مازندران اشاره کرد و يادآور شد: امروزه به موسيقي فاخر با ملودي بومي نمي‌توان بي‌توجهي کرد و در راستاي حمايت همه جانبه از اين نوع موسيقي، جشنواره موسيقي بومي محلي مازندران برگزار خواهد شد.

وي همچنين از برگزاري همزمان جشنواره فليم فجر در شهرهاي ساري و چالوس خبر داد و اضافه کرد: در اين جشنواره، 20 فيلم ايراني و شش فيلم خارجي اکران مي شود و نقد و بررسي فيلم ها نيز با حضور کارشناسان اين هنر و دست اندرکاران سينما پس از پايان اکران فيلم صورت مي گيرد.

ابراهيمي ادامه داد: يکي از مؤلفه هاي توسعه فرهنگي هر کشور کتاب و کتاب‌خواني است، به همين منظور نمايشگاه بين‌المللي کتاب در ساري با حضور حدود 600 ناشر در قالب 300 غرفه از هشتم تا چهاردهم بهمن‌ماه گشايش مي يابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 بهمن 1388
اول این که نمایشگاه بین المللی نیست ثانیا بارها از زبان مدیر کل و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارشاد استان حضور قطعی ناشرین 400 ناشر اعلام شد جای تعجب است که گفته می شود 500 ناشر یا 600 ناشر . ضمنا قبلا از سوی مدیر کل سابق وعده حضور 700 ناشر گرفته شده و اعلام شده بود .همچنینگفته شد 300غرفه که این هم کذب محض است .اگر باور ندارید هنگام برپایی نمایشگاه غرفه ها را بشمارید "از کارکنان ارشاد "

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.